Motorna žaga Husqvarna 572xp

V zadnjem času in iz leta v leto raste delež drevja, ki ga posekamo in obdelamo s pomočjo mehanizacije za strojno sečnjo. S tem načinom občutno povečamo učinek in varnost pri poseku in spravilu lesa iz gozda, še bolj pa znižamo ceno surovini, katero moramo za isti učinek preložiti nekajkrat več. Kljub očitnim prednostim strojne sečnje uporaba motornih verižnih žag pri delu v gozdu nikakor ni odrinjena na obrobje. Motorne žage bodo še dolgo nenadomestljiv pripomoček pri proizvodnji lesa in gojenju gozdov. Orodja, ki bi jih lahko nadomestilo, zaenkrat še ni mogoče slutiti, kaj šele videti. Verižne žage sicer od njihove uvedbe ostajajo bolj ali manj enake, se pa z leti razvoja nesluteno spreminja njihova uporabnost, moč, okretnost, predvsem pa varnost uporabe in vedno bolj se manjša vpliv na zdravje uporabnika. Sodobne žage so svojim pramateram izpred šestdesetih let komajda še podobne, ker je njihov razvoj vsaj pri vodilnih proizvajalcih stalen in neprekinjen.



Ravno dno žage z lahko dostopnim vijakom za nastavitev oljne črpalke


Husqvarna, ki sodi med vodilne proizvajalce motornih žag, je pri njihovem razvoju v samem vrhu, ne samo z raznovrstnostjo, ampak tudi s tehnološkimi rešitvami. V lanskem letu so poslali na trg novo žago, namenjeno zahtevnemu, profesionalnemu delu v gozdu. To je verižna motorna žaga Husqvarna 572xp, ki je nasledila svojo imenitno predhodnico motorno žago Husqvarna 372xp. Novo motorno žago Husqvarna 572xp poleg vseh tehnoloških rešitev in inovacij, značilnih za peto generacijo žag te tovarne, odlikuje razmerje med močjo motorja in maso žage. Pri masi 6,6 kg ima Husqvarna 572xp to razmerje 0,65 kW/kg. Motor s prostornino valja 70,6 cm3 in močjo 4,3 kW razvije največjo moč pri 9900 obratih na minuto. V prostem teku se motor vrti z 2700 obrati na minuto, sklopka se vklopi pri 3700 obratih na minuto, maksimalni navor pa žaga razvije pri 8200 obratih na minuto. V posodo za gorivo lahko natočimo 0,71 l 2 % mešanice, ki jo po navedbi proizvajalca porabimo 429 g/kWh ali 1,76 kg/h. Motor spada v novo generacijo Husqvarninih motorjev z oznako X-Torq. Ti motorji v območju nižjih in srednjih vrtljajev proizvedejo več moči in navora, obenem pa porabijo do 20 % goriva manj. Hkrati tudi do 75 % zmanjšajo emisije različnih svinjarij v izpušnih plinih. Motor je opremljen tudi z avtomatskim uplinjačem – Avto Tune, ki z avtomatskimi nastavitvami prilagaja delovanje motorja različnim razmeram in skrbi za njegovo optimalno delovanje. Vse te novosti naj bi po podatkih proizvajalca omogočile kar 12 % večjo zmogljivost rezanja v primerjavi s prejšnjimi modeli žag z enako prostornino motorja. Zrak, potreben za delovanje motorja, je s pomočjo sistema Air-Injection učinkovito očiščen, še predenj vanj vstopi preko velikega, na novo zasnovanega zračnega filtra. Sistem Air-Injection s pomočjo premišljeno zavitih lopatic na vetrnici (po Husqvarninih podatkih) za 35 % poveča dotok predhodno očiščenega zraka ter tako učinkovito izboljša hlajenje motorja. Žago zaganjamo s pomočjo enostavno razumljivega stikala start/stop, ročne črpalke za gorivo in dekompresijskega ventila, s katerim zmanjšamo pritisk v valju motorja (Sistem Smart – Start). Dekompresijski ventil je dostopen z levo roko, ki upravlja nosilni ročaj.



V ohišje umaknjen lonec izpuha


Na žago, ki je sicer na svoje, zgoraj opisane lastnosti, primerna za uporabo daljših mečev, lahko namestimo meče z dolžino od 38 do 70 cm. Korak verige je 3/8 cole, debelina pogonskega člena je 1,5 mm. Verigo sedemzobi zobnik, ob največji moči motorja, lahko požene do hitrosti 29,3 m/s. Veriga je mazana s pomočjo samodejne enostavno nastavljive oljne črpalke, ki pod najvišjo obremenitvijo načrpa do 22 ml/min iz 0,35 l olja vsebujočega rezervoarja. Veriga je opremljena tudi s t. i. zlatim členom, kar olajša njeno vzdrževanje. Pokrov sklopke je na ohišje pritrjen s pomočjo dveh vanje vstavljenih matic, verigo pa napenjamo s pomočjo vijaka na njegovi zunanji strani.



Žaga se odlično obnese pri delu z debelejšim lesom.


Motorna žaga Husqvarna 572xp ima vgrajeno tudi vso potrebno opremo, ki omogoča varno delo z njo. Lovilec verige, samodejna inercijska zavora verige, dvojno vpeta ročica zavore s ščitnikom leve roke široka zaščita roke na vodilnem ročaju, dvodelno stikalo za dovajanje plina, lahko dosegljivo start/stop stikalo in dobro oblikovan ter od uporabnikavstran obrnjen izpuh, naredijo delo z žago varnio in učinkovito, kolikor je to le mogoče. Vitko in gladko ohišje z magnezija je ergonomsko oblikovano, narejeno po vseh dognanjih stroke in pripombah uporabnikov. Žaga ima nekoliko znižano centrifugalno silo, za kar gre zahvala nižji masi gibljivih delov motorja. Nosilni ročaj je nekoliko nižji, optimizirana je tudi razdalja med ročajema.



Velik zračni filter učinkovito čisti zrak.


Vibracije so učinkovito zmanjšane s pomočjo principa dveh mas (LowVib), vseeno pa na vodilnem ročaju dosegajo 5 m/s2, na nosilnem pa 4,1 m/s2. Moč hrupa, s katerim opisana žaga obremenjuje uporabnikova ušesa, je 118 dB (A).



Start/stop stikalo, okence za količino goriva v rezervoarju in narebren ščitnik desne roke


Vzdrževanje žage je enostavno in s pomočjo obširno napisanih navodil ter nazornih nalepk na žagi lahko razumljivo. Večina vzdrževalnih opravil je mogoča z uporabo osnovnega ključa, interval med njimi pa so, zahvaljujoč uporabljeni tehnologiji, daljši.

Motorno žago Husqvarna 572xp smo imeli na testu štiri mesece. V tem času je redno hodila na delo, tako smo lahko preizkusili njene lastnosti in trditve proizvajalca. Vsekakor je žaga namenjena ljudem, ki se na delo v gozdu dobro spoznajo, če že ne živijo od njega. Med preizkusom je žaga delovala brezhibno, čeprav ji je bila namenjena le osnovna, ne preveč skrbna nega. Svojo nekoliko večjo maso, kot jo ima njena žlahta, je odtehtala z veliko odzivnostjo in močjo, kar se vsekakor pokaže v končnem učinku. Motorna žaga Husqvarna 572xp se izkaže pri delu z debelejšim drevjem. Enostavna je za vzdrževanje, v veščih rokah zelo učinkovita in varna, kar gotovo opraviči nekaj več evrov za njen nakup, seveda, če tako zmogljivo žago sploh potrebujemo.



Marko Kenda