Sodelavci iz Gozdarskega inštituta Slovenije smo se v avgustu udeležili enotedenske poletne šole. Enajsta zaporedna poletna šola z naslovom: Scientific Writing, Reviewing, and Publishing: Measures to protect and monitor forest genetic diversity je potekala od 7. avgusta do 11. avgusta 2023 v Planici. Organizator šole je bil Gozdarski Inštitut Slovenije v sklopu projekta Life SySTEMiC in EVOLTREE. Šola je potekala v sodelovanju z em. prof. dr. Reinhart Ceulemans, dr. h. c., in je bila namenjena vsem, ki so želeli izboljšati svoje sposobnosti pisanja člankov.
Cilji izobraževanja
Tekom izobraževanja smo pridobili znanje o pomenu pisanja znanstvenih člankov, načinu pisanja strukture znanstvenih prispevkov ter kako ideje preoblikovati v najboljšo možno pisno obliko. Naučili smo se strategij pisanja uvoda in razprave, argumentiranja in pisanja o metodah raziskave. Pridobili smo pomembne informacije o uporabi angleškega jezika in stila pisanja v angleščini, ki se uporablja pri pisanju znanstvenih člankov. Pridobili smo znanje s področja praktičnih vidikov uporabe grafičnih oblik (preglednice, grafikoni, slike ...), pravilni izbiri literature ter načinu navajanja virov.
Glavni cilj izobraževanja je bil samostojno oblikovanje znanstvenega članka, katerega smo kot udeleženci izobraževanja predstavili prof. Reinhartu Ceulemansu, dr. h. c, ki nam je svojimi bogatimi izkušnjami nudil povratne informacije in usmeritve za nadaljnje delo.
Rezultat izobraževanja je bil pridobljeno znanje s področja publiciranja. Izboljšali smo svoje veščine komunikacije, kritično razmišljanje ter mreženje med raziskovalci. Na samem izobraževanju smo vzpostavili povezave z drugimi udeleženci programa iz različnih institucij kot so Hrvaška, Romunija in Češka.
Rezultati in izkušnje udeležencev
Poletna šola je bila uspešna in koristna za udeležence na več načinov. Udeleženci smo pridobili izkušnje in rezultate kot so izboljšanje tehničnih sposobnosti veščine pisanja, vključno z boljšim obvladovanjem slovnice, pravopisa in uporabe virov. Šola je spodbudila kreativnost in nam pomagala razvijati svoj osebni pisateljski stil. Naučili smo se, kako izvajati raziskave in zbirati informacije za svoje članke (kar je bilo še posebej koristno za raziskovalce), razumevanja znanstvenega pisanja kot je publiciranje znanstvenega članka, razvoj kritičnega razmišljanja s povratnimi informacijami, učenja procesa recenzij in sodelovanja pri publiciranju. Vsa ta znanja nam lahko pomagajo pri napredovanju v karieri, saj ima pisanje in objavljanje člankov velik pomen v akademskem delu.
Zaključek
Poletna šola za pisanje člankov je bila izjemno koristna izkušnja za vse udeležence. Učitelji, predavatelji in organizatorji so prispevali k ustvarjanju navdihujočega in izobraževalnega okolja. Poletna šola je zagotovila dragocene veščine in znanje, ki bodo udeležencem pomagali v njihovih karierah pisanja člankov. Pričakujemo, da se bo ta tradicija nadaljevala in da bodo prihodnji udeleženci prav tako imeli korist od te izjemne izkušnje.