Erasmus+ projekt »V gozdu kot v učilnici« in inovativni pristopi v gozdu skozi igro

Erasmus+ projekt »V gozdu kot v učilnici« in inovativni pristopi v gozdu skozi igro

29.07.2024

Na Gozdarskem inštitutu Slovenije obstaja skupina mladih raziskovalcev, ki delujemo v sklopu skupine Gozda eksperimentov. Z veseljem skrbimo za inovativno okoljsko izobraževanje, prenos znanja in promocijo znanosti. Naše izobraževalno delo poteka po načelih in metodah gozdne pedagogike, pri čemer sodelujemo z različnimi oddelki. Obravnavamo družbene, okoljske in ekonomske vidike trajnosti v gozdu.

Gozd eksperimentov je tako vključen v Erasmus+ projekt »V šumi kot v učilnici«, ki se je žačel 15. februarja 2024. Na projektu poleg vodilnega partnerja Modelne šume Istre sodelujejo partnerji iz OŠ "Vazmoslav Gržalja" Buzet, Vrtec "Olga Ban" Pazin, "Pučko otvoreno učilište" iz Gospića in Gozdarski inštitut Slovenije. Cilj projekta je dodatno izobraziti strokovnjake iz izobraževalnih ustanov Istre, Ličko-senjske županije in Slovenije, da bodo lahko vsebine gozdne pedagogike uporabljali v svojih delovnih okoljih in pridobili dodatne kompetence.

Na Gozdarskem inštitutu, 27. in 28. marca 2024 smo organizirali seminar gozdne pedagogike, ki je bila prva aktivnost projekta. Na seminarju smo izmenjali dobre prakse in izkušnje med partnerji projekta.

Več o dogodku lahko preberete na: Seminar in izmenjava dobrih praks iz gozdne pedagogike – Erasmus+ V gozdu kot v učilnici - Gozdarski inštitut Slovenije (gozdis.si)

Druga aktivnost projekta je bila izvedena v hrvaški Istri, natančneje v Buzetu, 25. maja 2024. Tam sta Modelna šuma Istra in Osnovna šola »Vazmoslava Gržalja« Buzet organizirali dvodnevni seminar z naslovom »Izobraževanje bodočih vzgojiteljev gozdne pedagogike v Istri«.

Na seminarju se je zbralo približno petdeset vzgojiteljev, učiteljev in drugih strokovnjakov iz Istre. Vodja projekta je v Podjetniškem inkubatorju Verza, Buzet, izvedla predavanje in predstavitev z naslovom »Gozdna pedagogika za otroke novega veka«. Na seminarju so potekali tudi različni izobraževalni moduli, katere sva vodili raziskovalki z Gozdarskega inštituta Slovenije (oddelka za gozdno tehniko in ekonomiko ter oddelka za gozdno ekologijo). Predstavili smo praktično delavnico iz gozdne pedagogike. Delavnica je predstavljala prikaz metod tekočega učenja, ki temelji na metodologiji Josepha Cornella. Aktivnosti so obsegale štiri faze tekočega učenja.

V sklopu seminarja so se nam predstavili tudi iz studia »Šumske boje – il bosco colorato« in nam predstavili svoje praktične izkušnje. Obiskali smo tudi njihov studio v naravi.

 

Amina Gačo, Gozdarski inštitut Slovenije, Oddelek za gozdno tehniko in ekonomiko
Ajša Alagić, Gozdarski inštitut Slovenije, Oddelek za gozdno ekologijo

Novice

Analiza kakovosti drv na slovenskem trgu 15.09.2025

Analiza kakovosti drv na slovenskem trgu

V Sloveniji je lesna biomasa še vedno široko uporabljana za energetske namene in predstavlja ključni vir energije za izpolnjevanje potreb po toploti v gospodinjstvih. Ravno polovico porabljene ener...

Več ...
Heliskid – modul za gašenje požarov na nedostopnih gorskih predelih 28.08.2025

Heliskid – modul za gašenje požarov na nedostopnih gorskih predelih

Na letošnjem tečaju varstva pred požari v naravnem okolju Forest camp (Saražin in Ogrin, 2025) nam je bil med drugim predstavljen modul za gašenje požarov na nedostopnih gorskih predelih Heliskid š...

Več ...
Zbirka primerov dobrih praks karierne orientacije v gozdarstvu 20.08.2025

Zbirka primerov dobrih praks karierne orientacije v gozdarstvu

Gozdarstvo ostaja sektor, kjer so ženske, tako v izobraževanju, usposabljanju in zaposlovanju, še vedno manj zastopane kot moški. Projekt Fem2forests (Inovativne poti za učinkovito vključevanje dek...

Več ...
  • © 2021 Gozdarski inštitut Slovenije
  • ISSN 2591-2127