Erasmus+ projekt »V gozdu kot v učilnici« in inovativni pristopi v gozdu skozi igro

Erasmus+ projekt »V gozdu kot v učilnici« in inovativni pristopi v gozdu skozi igro

29.07.2024

Na Gozdarskem inštitutu Slovenije obstaja skupina mladih raziskovalcev, ki delujemo v sklopu skupine Gozda eksperimentov. Z veseljem skrbimo za inovativno okoljsko izobraževanje, prenos znanja in promocijo znanosti. Naše izobraževalno delo poteka po načelih in metodah gozdne pedagogike, pri čemer sodelujemo z različnimi oddelki. Obravnavamo družbene, okoljske in ekonomske vidike trajnosti v gozdu.

Gozd eksperimentov je tako vključen v Erasmus+ projekt »V šumi kot v učilnici«, ki se je žačel 15. februarja 2024. Na projektu poleg vodilnega partnerja Modelne šume Istre sodelujejo partnerji iz OŠ "Vazmoslav Gržalja" Buzet, Vrtec "Olga Ban" Pazin, "Pučko otvoreno učilište" iz Gospića in Gozdarski inštitut Slovenije. Cilj projekta je dodatno izobraziti strokovnjake iz izobraževalnih ustanov Istre, Ličko-senjske županije in Slovenije, da bodo lahko vsebine gozdne pedagogike uporabljali v svojih delovnih okoljih in pridobili dodatne kompetence.

Na Gozdarskem inštitutu, 27. in 28. marca 2024 smo organizirali seminar gozdne pedagogike, ki je bila prva aktivnost projekta. Na seminarju smo izmenjali dobre prakse in izkušnje med partnerji projekta.

Več o dogodku lahko preberete na: Seminar in izmenjava dobrih praks iz gozdne pedagogike – Erasmus+ V gozdu kot v učilnici - Gozdarski inštitut Slovenije (gozdis.si)

Druga aktivnost projekta je bila izvedena v hrvaški Istri, natančneje v Buzetu, 25. maja 2024. Tam sta Modelna šuma Istra in Osnovna šola »Vazmoslava Gržalja« Buzet organizirali dvodnevni seminar z naslovom »Izobraževanje bodočih vzgojiteljev gozdne pedagogike v Istri«.

Na seminarju se je zbralo približno petdeset vzgojiteljev, učiteljev in drugih strokovnjakov iz Istre. Vodja projekta je v Podjetniškem inkubatorju Verza, Buzet, izvedla predavanje in predstavitev z naslovom »Gozdna pedagogika za otroke novega veka«. Na seminarju so potekali tudi različni izobraževalni moduli, katere sva vodili raziskovalki z Gozdarskega inštituta Slovenije (oddelka za gozdno tehniko in ekonomiko ter oddelka za gozdno ekologijo). Predstavili smo praktično delavnico iz gozdne pedagogike. Delavnica je predstavljala prikaz metod tekočega učenja, ki temelji na metodologiji Josepha Cornella. Aktivnosti so obsegale štiri faze tekočega učenja.

V sklopu seminarja so se nam predstavili tudi iz studia »Šumske boje – il bosco colorato« in nam predstavili svoje praktične izkušnje. Obiskali smo tudi njihov studio v naravi.

 

Amina Gačo, Gozdarski inštitut Slovenije, Oddelek za gozdno tehniko in ekonomiko
Ajša Alagić, Gozdarski inštitut Slovenije, Oddelek za gozdno ekologijo

Novice

Razvoj marteloskopa za ocenjevanje biotske raznovrstnosti in lesne zaloge s pomočjo digitalnega dvojčka 05.05.2025

Razvoj marteloskopa za ocenjevanje biotske raznovrstnosti in lesne zaloge s pomočjo digitalnega dvojčka

Operativne skupine (OS) v gozdarskem in kmetijsko gozdarskemu sektorju imajo ključno vlogo pri spodbujanju inovacij na ravni EU. Razširjajo rezultate dejavnosti in inovacij OS v druge države EU v o...

Več ...
Krepitev trajnostnega gospodarjenja z gozdovi v evropskem kontekstu: Sistem za podporo pri odločanju PRI.FOR.MAN 28.04.2025

Krepitev trajnostnega gospodarjenja z gozdovi v evropskem kontekstu: Sistem za podporo pri odločanju PRI.FOR.MAN

Učinkovito gospodarjenje z gozdovi je ključnega pomena za ohranjanje ravnotežja med ekološkimi, ekonomskimi in družbenimi cilji. Ta izziv je posebej izrazit v regijah, kot je Furlanija – Julijska k...

Več ...
Vitli Krpan: zimski demo tour 2025 24.04.2025

Vitli Krpan: zimski demo tour 2025

»Nič ni tako zanesljivega kot spremembe«, velikokrat slišimo, a ne vemo, če so imeli to v mislih v skupini za trženje (marketing) in prodajo podjetja Vitli Krpan, ko so začeli razmišljati o novih n...

Več ...
  • © 2021 Gozdarski inštitut Slovenije
  • ISSN 2591-2127