Erasmus+ projekt »V gozdu kot v učilnici« in inovativni pristopi v gozdu skozi igro

Erasmus+ projekt »V gozdu kot v učilnici« in inovativni pristopi v gozdu skozi igro

29.07.2024

Na Gozdarskem inštitutu Slovenije obstaja skupina mladih raziskovalcev, ki delujemo v sklopu skupine Gozda eksperimentov. Z veseljem skrbimo za inovativno okoljsko izobraževanje, prenos znanja in promocijo znanosti. Naše izobraževalno delo poteka po načelih in metodah gozdne pedagogike, pri čemer sodelujemo z različnimi oddelki. Obravnavamo družbene, okoljske in ekonomske vidike trajnosti v gozdu.

Gozd eksperimentov je tako vključen v Erasmus+ projekt »V šumi kot v učilnici«, ki se je žačel 15. februarja 2024. Na projektu poleg vodilnega partnerja Modelne šume Istre sodelujejo partnerji iz OŠ "Vazmoslav Gržalja" Buzet, Vrtec "Olga Ban" Pazin, "Pučko otvoreno učilište" iz Gospića in Gozdarski inštitut Slovenije. Cilj projekta je dodatno izobraziti strokovnjake iz izobraževalnih ustanov Istre, Ličko-senjske županije in Slovenije, da bodo lahko vsebine gozdne pedagogike uporabljali v svojih delovnih okoljih in pridobili dodatne kompetence.

Na Gozdarskem inštitutu, 27. in 28. marca 2024 smo organizirali seminar gozdne pedagogike, ki je bila prva aktivnost projekta. Na seminarju smo izmenjali dobre prakse in izkušnje med partnerji projekta.

Več o dogodku lahko preberete na: Seminar in izmenjava dobrih praks iz gozdne pedagogike – Erasmus+ V gozdu kot v učilnici - Gozdarski inštitut Slovenije (gozdis.si)

Druga aktivnost projekta je bila izvedena v hrvaški Istri, natančneje v Buzetu, 25. maja 2024. Tam sta Modelna šuma Istra in Osnovna šola »Vazmoslava Gržalja« Buzet organizirali dvodnevni seminar z naslovom »Izobraževanje bodočih vzgojiteljev gozdne pedagogike v Istri«.

Na seminarju se je zbralo približno petdeset vzgojiteljev, učiteljev in drugih strokovnjakov iz Istre. Vodja projekta je v Podjetniškem inkubatorju Verza, Buzet, izvedla predavanje in predstavitev z naslovom »Gozdna pedagogika za otroke novega veka«. Na seminarju so potekali tudi različni izobraževalni moduli, katere sva vodili raziskovalki z Gozdarskega inštituta Slovenije (oddelka za gozdno tehniko in ekonomiko ter oddelka za gozdno ekologijo). Predstavili smo praktično delavnico iz gozdne pedagogike. Delavnica je predstavljala prikaz metod tekočega učenja, ki temelji na metodologiji Josepha Cornella. Aktivnosti so obsegale štiri faze tekočega učenja.

V sklopu seminarja so se nam predstavili tudi iz studia »Šumske boje – il bosco colorato« in nam predstavili svoje praktične izkušnje. Obiskali smo tudi njihov studio v naravi.

 

Amina Gačo, Gozdarski inštitut Slovenije, Oddelek za gozdno tehniko in ekonomiko
Ajša Alagić, Gozdarski inštitut Slovenije, Oddelek za gozdno ekologijo

Novice

EUDR v praksi: Kaj prinašajo zadnje poenostavitve in razvrstitev držav? 07.07.2025

EUDR v praksi: Kaj prinašajo zadnje poenostavitve in razvrstitev držav?

Začetek izvajanja Uredbe (EU) 2023/1115 o proizvodih, ki ne povzročajo krčenja gozdov (uredba EUDR) se nezadržno približuje. V letošnjem aprilu in maju je Evropska komisija (v nadaljevanju EK) pred...

Več ...
Trg lesnih peletov v Sloveniji v letu 2024 01.07.2025

Trg lesnih peletov v Sloveniji v letu 2024

Proizvodnjo lesnih peletov (v nadaljevanju peletov) v Sloveniji spremljamo že od leta 2010 in podatki kažejo, da ta skozi leta narašča. Zadnjo raziskavo med slovenskimi proizvajalci peletov smo na ...

Več ...
Inovacije in izzivi mobilizacije lesa – mednarodni študijski dnevi projekta FOREST4EU v Sloveniji 23.06.2025

Inovacije in izzivi mobilizacije lesa – mednarodni študijski dnevi projekta FOREST4EU v Sloveniji

Med 27. in 29. majem 2025 smo na Gozdarskem inštitutu Slovenije (GIS) organizirali mednarodne študijske dneve (t. i. study visits) v okviru evropskega projekta FOREST4EU. Dogodek, ki so se ga udele...

Več ...
  • © 2021 Gozdarski inštitut Slovenije
  • ISSN 2591-2127